Geautomatiseerd aanvragen

Momenteel loopt er een pilot waarbij geselecteerde klanten de mogelijkheid hebben om telefonisch, zonder tussenkomst van een medewerker een ad-hoc tolkdienst aan te vragen.

Indien je gebruik wilt maken van deze pilot, dien je te beschikken over een 8-cijferig persoonsgebonden klantnummer.

Zo eenvoudig werkt het

Wanneer je inbelt voor een ad-hoc tolk en je voert je 8-cijferige persoonsgebonden klantnummer in, krijg je een keuzemenu te horen. Het enige dat je hoeft te doen is de taal te kiezen en de duur van het gesprek in te voeren. Vervolgens gaan we gelijk voor je op zoek naar een geschikte tolk in de gevraagde taal.

De talen die het meest door COA worden aangevraagd zitten gelijk onder de knop onder keuze 1 t/m 5.

  •  Kies 1 voor Arabisch Syrisch Libanees
  •  Kies 2 voor Tigrinja
  •  Kies 3 voor Somali
  •  Kies 4 voor Koerdisch Kermanji
  •  Kies 5 voor Turks

Heb je een taal nodig die buiten deze top 5 valt, voer dan in het belmenu de driecijferige taalcode in die gekoppeld zit aan de benodigde taal. De talen met bijbehorende taalcodes kun je in onderstaand overzicht vinden.

Taalcodes

Om de tolk van jouw keuze direct in te schakelen, is het belangrijk om de juiste taalcode bij de hand te hebben. De codes per taal vind je hieronder.